HUID & LASERPRAKTIJK

KLACHTEN

Klachten- en geschillenregeling Huidtherapie Meijer

Huidtherapie Meijer hecht veel waarde aan de kwaliteit van zorg en de tevredenheid van onze patiënten. In het geval een cliënt onvrede heeft over de behandeling of onze dienstverlening, dan bieden wij de mogelijkheid om hen klacht te uiten. Onder de Wet toetreding zorgaanbieders (WTZA) en de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (WKKGZ) zijn we verplicht om een klachten- en geschillenregeling te hebben. Deze regeling is erop gericht om klachten/geschillen op een zorgvuldige en professionele manier te behandelen. De huidtherapeuten van Huidtherapie Meijer zijn aangesloten bij een erkende klacht- en geschilleninstantie via de NVH.

Doel van de klachten- en geschillenregeling is om
– Klachten van patiënten serieus te nemen en adequaat te behandelen.
– Bij te dragen aan de kwaliteitsverbetering van de zorg.
– Bij te dragen aan een open en transparante communicatie met patiënten.

Wie kan een klacht indienen
Iedere patiënt of diens vertegenwoordiger heeft het recht om een klacht in te dienen over de zorg die verleend wordt door Huidtherapie Meijer. Dit kan ook in het geval van onvrede over de manier waarop een behandeling is uitgevoerd.

Indienen van een klacht
Wanneer er een klacht is, wordt geadviseerd een gesprek met de behandelende huidtherapeut aan te gaan. Een klacht kan zowel mondeling als schriftelijk worden ingediend.

Dit kan op de volgende wijze
– Mondeling: er kan een afspraak gemaakt worden om de klacht te bespreken met de huidtherapeut. Wij raden aan om dit binnen 6 weken na het voorval te doen.
– Schriftelijk: de klacht kan ook schriftelijk worden ingediend via e-mail of per post.
Vermeld in dit schrijven duidelijk
– Uw naam en contactgegevens.
– Een uitgebreide omschrijving van de klacht
– De datum en tijd van het voorval (indien van toepassing)
– Scherpe foto’s van de klacht vanuit meerdere invalshoeken
– Overige relevante informatie die van belang zijn om uw klacht te kunnen
behandelen

Na ontvangst van de klacht ontvangt de patiënt binnen 5 werkdagen een bevestiging van ontvangst.

Gesprek/ bemiddeling
Indien gewenst, bieden wij de mogelijkheid om in een gesprek met de huidtherapeut tot een oplossing te komen. Dit kan helpen om misverstanden uit de wereld te helpen en samen naar een oplossing te zoeken.
In het geval het gesprek geen oplossing biedt of patiënten een reden hebben niet in gesprek te willen gaan met de huidtherapeut, kunnen ze zich wenden tot het

klachtenloket Paramedici.
Klachtenloket Paramedici

Klachtenloketparamedici.nl
E: info@klachtenloketparamedici.nl
T: 030 310 09 29 (bereikbaar van ma t/m vr. 9.00 tot 12.30uur)

Reglement klachtenafhandeling paramedici
Klachten- en geschillenregeling Paramedici biedt een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Huidtherapie Meijer krijgt 6 weken de tijd om samen met de patiënt de klacht op te lossen. De klachtenfunctionaris kan hierbij ondersteunen, bijvoorbeeld door een bemiddelingsgesprek te voeren met de patiënt en de huidtherapeut. De klachtenbehandeling wordt afgesloten met een schriftelijk oordeel van de huidtherapeut (of de praktijkhouder).

Als het niet gelukt is om tot een oplossing te komen, dan kan de patiënt de klacht als geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Paramedici.

De Geschillencommissie doet uitspraak in de vorm van een bindend advies.

Vertrouwelijkheid
Alle ingediende klachten worden vertrouwelijk behandeld en papierverspilling wordt vermeden. Er geldt een geheimhoudingsplicht voor iedereen die werkt met de gegevens over de klachten en geschillen. Wij zorgen ervoor dat uw gegevens veilig zijn en alleen toegankelijk zijn voor betrokkenen in de klachtbehandeling.

Klachtenanalyse en kwaliteitsverbetering
Huidtherapie Meijer zal alle klachten registreren voor analyse en kwaliteitsverbetering. Met deze informatie streven wij ernaar om de zorg en dienstverlening te verbeteren en de tevredenheid van onze cliënten te waarborgen.

Contactgegevens praktijk Huidtherapie Meijer
Huidtherapie Meijer
De Friso 2, 9207 DA, Drachten
T: 06 30 02 80 24
E: info@huidtherapiemeijer.nl

Wij hopen natuurlijk dat u tevreden bent over onze zorg, maar als u een klacht heeft, verwacht dan dat deze serieus wordt genomen. Wij zijn er om naar u te luisteren en samen te werken aan verbetering.

Huidtherapie Meijer De Friso 2 9207 DA Drachten

T: +31 06 30 02 80 24

M: info@huidtherapiemeijer.nl

Rekeningnummer: ING IBAN NL 10 INGB 0004 8504 22

Inschrijfnummer KVK te Leeuwarden 01111432

AGB-Code Persoonlijke: 89053489 – AGB-Code Praktijk: 90093464.